شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سریال‌های ویژه ماه محرم | بازگشت «مختارنامه» به تلویزیون

  • کد خبر: ۲۳۵۷۸۶
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
سریال‌های ویژه ماه محرم | بازگشت «مختارنامه» به تلویزیون
سریال‌های ویژه ماه محرم شبکه آی‌فیلم فارسی مشخص شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، پخش سریال‌های ویژه ماه محرم شبکه آی‌فیلم فارسی از ۱۶ تیر شروع خواهد شد. بر این اساس ۳ سریال مختارنامه، شب دهم و وارث از آی‌فیلم فارسی پخش خواهند شد.

سریال مختارنامه (۱۳۸۲-۱۳۸۸)

کارگردان داوود میرباقری

تاریخ شروع پخش: ۱۶ تیر ۱۴۰۳

ساعت پخش: ۲۲

ساعت بازپخش: ۶ و ۱۴ روز بعد

خلاصه داستان: «مختار ثقفی» که از جنگ و جهاد کناره گرفته است، در گندمزارهای پربار مدائن به زراعت مشغول می‌شود. تا آنکه دوست جنگجو و ایرانی‌اش «کیان»، به ملاقات او آمده و برایش از غم و غربت امام حسن مجتبی (ع) می‌گوید؛ امامی که سرداران دور و نزدیکش او را تنها گذارده و به بهای زر و زیور معاویه، خیانت پیشه کرده‌اند. با ادامه یافتن ظلم‌های معاویه و بی‌وفایی مردم نسبت به اهل‌بیت (ع)، واقع عاشورا رخ می‌دهد و مختار به خونخواهی سید و سلار شهیدان قیام می‌کند.

سریال شب دهم (۱۳۸۰)

کارگردان: حسن فتحی

تاریخ شروع پخش: ۱۸ تیر ۱۴۰۳

ساعت پخش: ۲۰

ساعت بازپخش: ۴ بامداد و ۱۲ روز بعد

خلاصه داستان: جوان شروری به نام حیدر خوش مرام (حسین یاری) عاشق یکی از شاهزاده‌های قجری (کتایون ریاحی) می‌شود. حیدر خوش مرام که لوطیهای طهران قدیم هست می‌خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما شاهزاده نمی‌پذیرد. اما با اصرارهای حیدر خوش مرام مواجه می‌شود و وقتی که میبیند این شخص دست بردار نیست، شرط می‌گذارد که اگر بتوانی ده شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان برگزار کنی با تو ازدواج خواهم کرد. دلیل این شرط شاهزاده بعدها مشخص می‌شود که به دلیل خاطراتی است که از این مراسم در دوران کودکی خود داشته است، حیدر به اتفاق دوست خوب خود، یاور و بقیه نوچه‌هایش این مراسم را برگزار می‌کنند تا اینکه در شب دهم و…

سریال وارث (۱۳۸۲)

کارگردان: کاظم بلوچی

تاریخ شروع پخش: ۱۶ تیر ۱۴۰۳

ساعت پخش: ۱۷

ساعت بازپخش: ۱ بامداد و ۹ روز بعد

خلاصه داستان: داستان شخصی به نام آقاجان را دنبال می‌کند که متولی یک تکیه است. آقاجان سال‌های درازی است که از دو امانت مهم یعنی خنجر جواهرنشان و کتاب با ارزشی نگهداری می‌کند که از پدر همسرش به وی ارث رسیده‌است. شبی پیرمردی در رؤیا به سراغ او می‌آید و از او می‌خواهد تا آن امانت‌ها را به وارث اصلی آن‌ها بازگرداند. آقاجان تصمیم می‌گیرد خنجر و کتاب را به ناصر، خواهرزاده‌اش بسپارد.

منبع: ایلنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->